Regulamin SMART AUDYT

Realizując postanowienia Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2024.1513 t.j. z dnia 2024.10.14.), rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1), dalej: RODO Usługodawca wprowadza niniejszy Regulamin określający w szczególności rodzaje i zakres świadczonych usług droga elektroniczną, warunki świadczenia tych usług, w tym wymagania techniczne oraz zakazy dostarczania treści bezprawnych, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług droga elektroniczną, tryb postępowania reklamacyjnego.

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

Definicje pojęć użytych w Regulaminie:

    1. Usługodawca

Kancelaria Bezpieczeństwa Karolina Praszek i Partnerzy sp. z o.o.

z siedzibą w Warszawie, ul. Nowogrodzkiej 56A, 00-695 Warszawa,

Kontakt z Usługodawcą możliwy jest pod adresem e-mail: e-mail: biuro@odokancelaria.pl

telefon: 570 940 310,

lub pisemnie przesyłając korespondencję pocztą na adres Usługodawcy:

    1. Strona www – strona internetowa Usługodawcy, gdzie świadczone są Usługi: https://odokancelaria.pl/smart-audyt/

    2. Usługa – usługa SMART AUDYTU świadczona drogą elektroniczną, której wykonanie następuje przez wysyłanie i odbieranie danych za pomocą systemów teleinformatycznych, na indywidualne żądanie Usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron, przy czym dane te są transmitowane za pośrednictwem sieci publicznych (Internet).

    3. Usługobiorca – każdy podmiot korzystający z Usług Usługodawcy, który jest stroną umowy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, który korzystając z Usług jednocześnie zobowiązuje się do przestrzegania niniejszego Regulaminu i akceptuje jego treść.

Rozdział 2

SMART AUDYT

  1. Usługa SMART AUDYT wspiera sprawne zarządzanie systemem ochrony danych osobowych poprzez podstawową weryfikację obszarów przetwarzania danych Administratora. Weryfikacja odbywa się poprzez udzielenie przez Usługobiorcę odpowiedzi na wskazane w SMART AUDYT pytania. Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania na podany przez Usługobiorcę adres poczty elektronicznej wysyłany jest raportu z Usługi w postaci dokumentu pdf z możliwością jego zapisania lub wydrukowania.

  2. Usługa SMART AUDYT nie stanowi przeglądu i oceny skuteczności wdrożonych u Administratora zabezpieczeń (tj. audytu bezpieczeństwa informacji) zgodnie z art. 24 ust. 1 oraz art. 32 ust. 1 lit. d RODO i nie może stanowić samodzielnej podstawy kontroli w zakresie ochrony danych osobowych.

  3. Celem Usługi SMART AUDYT jest zorientowanie Usługobiorcy w zakresie wskazania potencjalnych zagrożeń wymagających przeglądu i oceny. Po przeprowadzonym SMART AUDYTCIE, Usługodawca może skontaktować się z Użytkownikiem za pośrednictwem podanego nr telefonu celem weryfikacji prawidłowości wykonanej Usługi, omówienia niezgodnych z zasadami przetwarzania danych osobowych obszarów zdiagnozowanych u Usługobiorcy bądź przedstawienia własnych usług w tym zakresie.

  4. Skorzystanie z usługi wymaga uzupełnienia na udostępnionym formularzu pola: imię i nazwisko, podania adresu e-mail oraz nr telefonu kontaktowego. Usługobiorca może także podać nazwę firmy.

  5. Usługa SMART AUDYT jest nieodpłatna i dostępna przez czas nieokreślony. Usługobiorca może korzystać z usługi bez ograniczeń ilościowych.

Rozdział 3

Obowiązki Usługobiorcy

  1. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze strony www Usługodawcy i oferowanych Usług, w sposób zgodny z przepisami prawa, dobrymi obyczajami, posługując się danymi zgodnymi ze stanem faktycznym oraz w inny sposób nie postępując niezgodnie zapisami niniejszego Regulaminu.

  2. Usługobiorca zobowiązany jest do zachowania poufności oraz do nie ujawniania osobom trzecim jakichkolwiek informacji uzyskanych w związku ze świadczeniem Usług przez Usługodawcę w tym informacji handlowych, organizacyjnych, technologicznych, finansowych.

Rozdział 4

Tryb postępowania reklamacyjnego

  1. Usługodawca dochowuje należytej staranności aby świadczone przez niego Usługi realizowane były zgodnie z niniejszym Regulaminem, przepisami prawa i odpowiednimi zasadami bezpieczeństwa informacji.

  2. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług jak i z działaniem strony www można składać pisemnie na adres Usługodawcy lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Usługodawcy.

  3. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać informację dotyczące okoliczności dotyczących reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; żądanie Usługobiorcy oraz jego dane kontaktowe.

  4. Usługobiorca pod rygorem utraty swoich roszczeń względem Usługodawcy obowiązany jest do złożenia reklamacji w terminie 14 dni od daty wystąpienia nieprawidłowości.

  5. Usługodawca rozpatruje reklamacje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, licząc od dnia jej otrzymania. Jeśli reklamacja w tym czasie nie może zostać rozpatrzona, Usługodawca w tym terminie powiadamia reklamującego o przyczynach opóźnienia, a także przewidywanym, niezbędnym terminie rozpatrzenia reklamacji.

Rozdział 5

Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca

  1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usługi to dostęp do Internetu, urządzenie umożliwiające z niego korzystanie typu: komputer, laptop lub inne urządzenie przenośne z przeglądarką internetową, dostęp do poczty elektronicznej i skonfigurowane konto poczty e-mail, dowolna właściwie skonfigurowana wersja przeglądarki internetowej obsługująca m.in. pliki typu cookies (Internet Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome).

  2. Korzystanie z Usług w sieci Internet, mimo stosowania przez Usługodawcę zabezpieczeń mających na celu uniemożliwienie lub znaczne utrudnienie włamania się do systemu (ataki hackerskie) może wiązać się z ryzykiem niechcianego zainfekowania systemu informatycznego przez złośliwe oprogramowanie. W związku z powyższym Usługobiorca zaleca dodatkowo korzystanie ze zaktualizowanego oprogramowania antywirusowego oraz stosowanie przez Usługobiorcę odpowiedniej zapory systemowej (firewall).

Rozdział 6

Zasady przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem Usług

  1. Usługodawca świadczy usługi drogą elektroniczną zgodnie z niniejszym Regulaminem.

  2. Zasady przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem Usług określone są w dokumencie Polityka Prywatności.

Rozdział 7

Postanowienia przejściowe i końcowe

  1. Niniejszy dokument obowiązuje od 01.01.2024.

  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania jednostronnych zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest w szczególności zmiany przepisów prawa w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.

  3. Zmiany wchodzą w życie z chwilą umieszczenia zmienionego tekstu Regulaminu w Internecie na stronie www Usługodawcy.

  4. Usługodawca ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia Usług w przypadkach szczególnych mających wpływ na bezpieczeństwo, stabilność strony www czy przeprowadzenia koniecznych prac konserwacyjnych informując o tym wcześniej Usługobiorcę. W przypadkach nagłych czasowe zaprzestanie lub ograniczenie świadczenia Usług może odbyć się bez wcześniejszego powiadomienia Usługobiorcy.

  5. W przypadku korzystania przez Usługobiorcę z Usług w sposób sprzeczny z powszechnie obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami bądź w sposób niezgodny z treścią niemniejszego Regulaminu, w tym dostarczaniem przez Usługobiorcę do lub przez stronę www Usługodawcy treści o charakterze bezprawnym, nie prawdziwych, wulgarnych, naruszających dobra osób trzecich, prawa autorskie i własności intelektualnej czy ogólnie przyjęte normy społeczne, Usługodawca ma prawo usunąć te treści, rozwiązać umowę o świadczenie Usług i podjąć działania przewidziane prawem.